Köpvillkor


 Allmänt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss.

 

Orderbekräftelse

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via e-post till dig.

Leveranser

Vi levererar bara inom Sverige.

Vårt mål är att kunden ska få varorna inom 1 - 4 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka vi inte råder över. Under en reaperiod eller ett erbjudande beräknar vi t ex en leveranstid på ca 5-7 arbetsdagar.

När varorna lämnat vårt lager får du ett kvitto till dig via e-mail. På detta kvitto finns ditt försändelse id för att söka efter ditt paket på Postnords hemsida. När ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe aviseras du via sms. Om du inte angett ditt mobilnummer kommer du aviseras via post. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut ditt paket. Enligt Postnords regler är det endast du som står som mottagare som kan hämta ut paketet. Om du är ombud och ska avhämta ett paket för någon annans räkning krävs att du även visar dennes legitimation.

 

·         Inom Sverige
     Beställningar som vi mottagit före klockan 15.00(på vardagarna) skickas från oss som regel samma vardag och levereras inom 1-4 vardagar (normal leveranstid är nästkommande vardag). Vi levererar produkterna som MyPack eller Varubrev och du får därmed full försäkring samt spårbart kollinummer på din leverans. Du kommer att meddelas via SMS eller e-post. Observera att paketet ligger på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anländer.


·         Ej uthämtade paket
Det är upp till kunden att ange en korrekt leveransadress. Om popi.se får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Vi mejlar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet, meddelar och avvaktar svar från kunden.


·         Försenad leverans
Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-4 vardagar så meddelas du via e-post eller telefon. Om du inte godkänner ny leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.

Priser

Alla priser på popi.se anges i svenska kronor. Som standard anges alla priser inklusive moms.

Leveransbekräftelse

När vi har packat din order skickar vi en leveransbekräftelse. Från det kan du gå in på ”Mitt Konto -> Orderhistorik” för att hitta mer information om din order.

Beräknad leveranstid

1-4 arbetsdagar med Posten.

Fraktkostnad

      Inom Sverige

· Frakt: Fri frakt vid order över 599 kr. Vid order under 599 kr tillkommer fraktavgift på 40 kr. Ditt paket skickas inom 1-4 vardagar.
  Ditt paket skickas med spårbart paketnummer (för mindre leveranser så kommer dessa hem till din brevlåda).

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett mejl som gäller som orderbekräftelse. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Reklamation/Ångerköp/Avbeställning

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 7 dagar från att du har mottagit dem.

Vid eventuella problem med paket eller varor så måste alltid kundtjänst kontaktas oss via vårt kontaktformulär, e-post (info@popi.se).

Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Sedan den 1 Januari 2016 så ska alla e-handlare enligt lag tillhandahålla en länk till EU-kommissionens online plattform. För mer info besök http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Har ni mottagit min retur?

Det tar generellt 7-10 dagar för en retur att nå vårt lager samt hanteras. Observera att vid rea och kampanjperioder kan det dröja någon dag extra på grund av fler returer än vanligt.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig används från tredje part, utan endast används av Popi. Din e-post och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst - info@popi.se

Garanti & anvisningar

Garantier på varor lämnas av respektive tillverkare. Popi lämnar inga garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Vi kan inte ta ansvar för eventuell överkänslighet mot material i en produkt. Om du är osäker på vad produkten innehåller, kontakta oss innan användning/beställning.

Övrigt

De uppgifter som lämnas här utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Popi förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.


Leveranssätt

Posten Norden 

Vi har valt Posten som distributör. Vanligtvis 1-4 vardagar med Posten Varubrev beroende var i landet du bor. Om försändelsen är så stor att den inte går in i brevinkastet eller postlådan, går försändelsen till postens utlämningsställe.


Försening

Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura så makulerar vi den.

Byte & Retur

Returer

 Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart brev eller paket, (inte mot postförskott) till


Popi EF 

Arkens väg 26, lgh 1002,

136 37 Handen.

 

Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig(om varan är defekt).

 

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Returrätt

Vi vill att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Om varan inte är som du föreställt dig har du 30 dagars öppet köp.

Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter/taggar. Kontrollera alltid din vara när du mottagit den och kontakta vår kundtjänst om du har mottagit en vara som inte levererats i förväntat skick enligt våra restriktioner. Skriv eller klistra inte något på originalförpackningarna.


Vid retur, följ nedanstående steg: 

Fyll i retursedeln som du hittar här och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i eller i annan förpackning. 
Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be ditt ombud om kvitto när du lämnar in paketet.

Ångerrätt

 Din ångerrätt gäller under 30 dagar.  Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Betalsätt


Kontokort

Idag kan du betala dina varor på Popi.se med VISA, MasterCard eller Eurocard. Det är kostnadsfritt att betala med kontokort.

 

Payson

Payson är en betalningstjänst för att betala och ta emot betalningar på internet. Med Payson som betalningslösning kan du betala med kredit/betalkort, Internetbank och faktura. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.


Du kan betala

·         VISA

·         MasterCard

·         Internetbank (SEB, Nordea, Handelsbanken och Swedbank)

·         Faktura

·         Checkout

Payson faktura

Ta betalt med Payson faktura och erbjud dina kunder ett tryggt betalalternativ! När du aktiverar Payson Faktura inne på ditt Payson-konto får du ett e-postmeddelande till den e-postadress som är kopplad till kontot. Via e-postmeddelandet kan du sedan digitalt signera att du godkänner aktiveringen. Sedan tar det upp till 24 timmar innan tjänsten blir aktiv och kan börja användas.

Här kan du läsa mer om fördelarna med Payson faktura.

Payson checkout

PaysonCheckout 2.0 är framtagen för att maximera antalet konverteringar.

I vår nya och snabba betallösning har vi slopat alla onödiga steg i kassan för att öka din försäljning. Betalfönstret är snyggt integrerat i din e-butik där kunderna kan betala med ett enda klick! Alla köp baseras på tjänsten Faktura via e-post. Därefter kan kunden välja att få hem varan och betala i efterhand eller betala fakturan direkt vid köpet, exempelvis med kort, internetbank eller sms. PaysonCheckout 2.0 har vår lägsta transaktionskostnad och du slipper fasta avgifter.

I PaysonCheckout 2.0 får du tillgång till samtliga betalsätt.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Läs mer om Payson här: www.payson.se


Faktura: Vi fakturerar dig i samarbete med PAYSON efter en enkel kreditkontroll. Faktura skickas ut via mejll. Utöver frakt- och expeditionsavgift tillkommer även en fakturaavgift på 29kr. Fakturans betalningsvillkor är f.n. 14 dagar och vår fordran överlåts på PAYSON.
Man kan inte betala med faktura och få leverans till annan adress pga bedrägeri risken. Är man skriven på en adress men bor på en annan måste man betala med kort i kassan.

Delbetalning:
 
 *Delbetala räntefritt:
3 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 95 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%
6 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 195 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%
12 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%
 
Delbetala räntebärande (vid ordervärde över 5000 kr):
24 månader; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 9,95%
 
Kortbetalning: Du kan betala med PAYSON kortbetalning, som accepterar de flesta kontokorten
via en säker uppkoppling med SSL-kryptering. 
Observera att vi aldrig ser dina kortuppgifter, eftersom dessa hanteras uteslutande av PAYSON.
Internetbank: Du betalar med Internetbank via en säker SSL-kryptering.

 

PayPal

Om du vill handla tryggt och smidigt är PayPal ett bra alternativ. Med ett PayPal-konto kommer du enkelt kunna betala med endast din e-postadress och ditt lösenord, utan att behöva lämna ut ditt kortnummer. Om du inte redan har ett PayPal konto kan du skapa det direkt genom att klicka här.

När du handlar med PayPal kan du omfattas av PayPals köparskydd, om något mot all förmodan skulle gå fel. Skulle du behöva returnera den vara du köpt ersätter PayPal dig för dina returkostnader. Se villkor och regler för köparskydd och ersättning för eventuella returkostnader på paypal.com/se

Vi tar inte ut någon avgift vid betalning med PayPal.

 Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos Postnords ombud ifrån det datumet som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Sedan skickas det tillbaka till vårt lager.

För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Popi rätten att debitera kunden 175 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

 

Bolagsinformation

Popi EF

Arkens väg 26, lgh 1002

136 37 Handen

Momsregistreringsnummer SE870128808901

 

Du är alltid välkommen att kontakta vår Kundservice. Var noga med att uppge korrekta uppgifter och att spara samtliga majl och bekräftelser samt kvitto på ditt köp. All information skickas krypterad via säkrade servrar.

 Cookies

I vår e-butik används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kan  vissa av webbutikens funktioner inte fungera.